مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 00:102021-09-26پزشكي

جوان سازی سلول های قلب با پرتو درمانی!


مطالعات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس نشان می دهد که پرتو درمانی می تواند عضلات قلب را به گونه ای تغییر دهد که جوان شوند، - مطالعات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه "واشنگتن" در سنت لوییس نشان می دهد که پرتو درمانی می تواند عضلات قلب را به گونه ای تغییر دهد که جوان شوند، با این کار مشکلاتی که باعث ایجاد آریتمی می شود بدون نیاز به درمان های طولانی مدت و تهاجمی رفع خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، در روش های تهاجمی مثل فرسایش کاتتر (catheter ablation) پزشک با قرار دادن یک کاتتر در قلب مسیر الکتریکی معیوب قلب را سوزانده و حذف می کند و با این کار آریتمی قلبی یا اختلال در ریتم ضربان قلب را درمان می کند.

با این حال مطالعات جدید نشان می دهد که پرتو درمانی غیرتهاجمی که به طور معمول برای درمان سرطان استفاده مورد استفاده قرار می گیرد می تواند سلول های قلب را تغییر داده و آن ها را جوان تر و شاید سالم تر کند.

با این کار مشکلات الکتریکی سلول ها بدون نیاز به از بین بردن مسیر الکتریکی معیوب درمان می شود.

این مطالعه همچنان بیان می کند که این درمان با تابش کم پرتوهای درمانی نیز امکان پذیر است و می توان به طور گسترده تری از آن برای درمان انواع مختلف آریتمی قلبی استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان سازی سلول های قلب با پرتو درمانی!

جوان سازی سلول های قلب با پرتو درمانی!