مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 22:252021-09-26اجتماعي

روایت رفع ابهام از واژه «ولی» در مدرسه!/ پای دعوای پدر و مادر از مدارس قطع شد


به گفته، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش واژه «ولی» مندرج در تبصره یک ماده 157 آیین نامه اجرایی مدارس هم به «پدر» و هم «مادر» اطلاق می شود و هیچ تفاوتی بین والدین در رسیدگی به امور تحصیل فرزندان خود و اخذ مدرک و پرونده تحصیلی آنها وجود ندارد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بالاخره آموزش و پرورش از کلمه ولی رفع ابهام کرده است و منظور هم پدر و هم مادر است و در نتیجه دیگر مادران برای گرفتن پرونده و مدارک فرزندشان در مدرسه، مشکلی ندارند و به عبارت دیگر خیال مادران راحت شد.

اما واقعا جریان چه بود و چه چیزی آموزش و پرورش را وادار کرد تا با بخشنامه ای، به این ماجرا خاتمه دهد؟!  اواخر شهریور امسال، یکی از روزنامه ها مدعی شد که بخشنامه جدیدی از سوی آموزش و پرورش در وزارت آموزش و پرورش هم در نوع خود به این خبر جالب بود؛ چرا که هر بخشی نسبت به اینکه کدام معاونت چنین بخشنامه ای را صادر کرده است، پرسش می کرد؟! و در نهایت این سؤال مطرح شد که اصلا بخشنامه ای صادر شده است؟! در حقیقت، مسؤولان وزارت آموزش و پرورش در این خصوص یک علامت سؤال داشتند! تقریبا تمام معاونت ها و مدیریت های مربوط به این موضوع، ارسال چنین بخشنامه ای را تکذیب کردند و به عبارت دیگر صورت مسأله اصلی، خودش پُر از ابهام بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت رفع ابهام از واژه «ولی» در مدرسه!/ پای دعوای پدر و مادر از مدارس قطع شد

روایت رفع ابهام از واژه «ولی» در مدرسه!/ پای دعوای پدر و مادر از مدارس قطع شد