مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 13:202021-09-26پزشكي

شیوع بالای حیوان گزیدگی در خراسان شمالی


رییس گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: خراسان شمالی جزء استان های با شیوع بالای حیوان گزیدگی است.

- فیض اله برزگر در گفت و گو با ایسنا، گفت: خوشبختانه با انجام مراقبت های بهداشتی فعال و پیگیر و مراجعه به موقع مردم برای دریافت و انجام اقدامات بهداشتی و تزریق به موقع واکسن و سرم بعد از حیوان گزیدگی مورد مثبت هاری انسانی در طی سالیان متمادی نداشته ایم.

وی با بیان این که موارد مثبت هاری حیوانی در سطح استان داشته ایم و این نشان از آلوده بودن این استان به این ویروس است، اعلام کرد: لازم است هم استانی ها به توصیه های بهداشتی کارشناسان حوزه دامپزشکی و بهداشت عمل کنند تا بتوانیم جامعه سالم و عاری از این بیماری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: افراد گزیده شده با هر نوع حیوانی در اولین فرصت ممکن بعد از گزش عضو گزیده شده را با آب و صابون و با فشار زیاد به مدت 20 دقیقه مورد شستشوی فراوان قرار دهند زیرا این اقدام حیاتی است و سپس سریعا به مراکز و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرد: در صورت آشکار شدن علائم بیماری هاری در انسان و حیوان، هیچ راه درمانی وجود ندارد و ابتلا به بیماری هاری مساوی مرگ حتمی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بالای حیوان گزیدگی در خراسان شمالی

شیوع بالای حیوان گزیدگی در خراسان شمالی