مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 13:102021-09-26سياسي

شانگهای مارا در مسیر تحریم ناپذیری مقاوم تر خواهد کرد


رییس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی عضویـت کشـورها در سـازمان همـکاری شـانگهای را موجـب تقویت رویکرد چند جانبه گرایی و ارتقاء دیپلماسی همسایگی و منطقه ای و زمینه ی حضور موثرتر در عرصـه اقتصـاد جهانـی دانست.

- مهدی عسگری، رییس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت بالای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، گفت: عضویت دائم ایران در شانگهای از اهمیت قابل توجهی برخوردار است؛ ایران از سال 2005 میلادی به عنوان عضو ناظر این سازمان به شمار می رفت و  اکنون با پیوستن آن به عنوان یک عضو دائم می توان امیدوار بود که سطح تعامل و تجارت خارجی ایران با اعضای شانگهای افزایش یابد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی افزود: عضویـت کشـورها در سـازمان همـکاری شـانگهای موجـب یکپارچگـی و هم افزایی در تصمیـم گیـری های اقتصـادی میان اعضا و تاثیرگذاری بیشـتر در عرصـه اقتصـاد جهانـی می شود.

این سـازمان باتوجه به حضـور دو عضو دائم شـورای امنیت سـازمان ملل، نیمـی از جمعیـت جهـان، حضـور سـه کشـور گروه بریکس، حجم اقتصـادی 23 هزار میلیـارد دلاری، از ظرفیـت بالایی بـرای انجام مبادلات اقتصـادی برخوردار اسـت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانگهای مارا در مسیر تحریم ناپذیری مقاوم تر خواهد کرد

شانگهای مارا در مسیر تحریم ناپذیری مقاوم تر خواهد کرد