مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 12:502021-09-26اقتصادي

290 میلیون متر معکب آب سهم فارس از طرح انتقال آب دریا


290 میلیون متر مکعب آب از طرح انتقال آب دریا به فارس اختصاص می یابد که از این مقدار 15 میلیون متر مکعب به شهرستان لامرد خواهد رسید.

- ، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی و کم آبی استان فارس گفت: با بهره برداری علمی و صحیح آب، می توان از همین مقدار آب موجود بهترین استفاده را کرد.

وی افزود: بیش از 92 درصد از مصرف آب ما در بخش کشاورزی است که با تغییر الگوی کشت می توان شرایط مناسب تری در تأمین آب مورد نیاز فراهم کرد و منابع زیر زمینی با این روش احیا خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس انتقال آب از دریا را از جمله راهکارهای بلند مدت در حل مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: برای کاهش تنگناهای اجرایی و مصرفی مردم باید برنامه ریزی کرد و رعایت الزامات مصرف آب نیز ضروری است.

وی از اختصاص 290 میلیون متر مکعب آب از طرح انتقال آب دریا به استان خبر داد و افزود: از این مقدار 15 میلیون متر مکعب به شهرستان لامرد اختصاص خواهد یافت و این مقدار با توجه به نیاز واحدهای تولیدی تغییر خواهد کرد.

استاندار فارس استفاده از پساب و صرفه جویی در مصرف آب را از اولویت های کاری در این زمینه عنوان کرد و گفت: محدودیتی در انتقال آب نداریم، اما همچنان باید جنبه های اقتصادی و فنی انتقال آب در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

290 میلیون متر معکب آب سهم فارس از طرح انتقال آب دریا

290 میلیون متر معکب آب سهم فارس از طرح انتقال آب دریا