مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 12:152021-09-26پزشكي

بر اساس یافته های علمی، واکسیناسیون تا 90 درصد شانس بستری را کاهش می دهد


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس مطالعات دقیق و وسیع در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور، واکسیناسیون با واکسن های موجود می تواند تا 90 درصد شانس بستری شدن را کاهش دهد.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس مطالعات دقیق و وسیع در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور، واکسیناسیون با واکسن های موجود می تواند تا 90 درصد شانس بستری شدن را کاهش دهد.

دکتر محسن تفقدی اظهار کرد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در یکسال گذشته مطالعه ای را با مشارکت 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز نمود که در آن حداقل یکصد هزار نفر از افراد واکسینه شده با چهار واکسن سینوفارم، اسپوتنیک، آسترازنکا و ایران کوو برکت به مدت 17 تا 25 هفته طی تماس تلفنی مورد پیگیری قرار می گرفتند تا عوارض مهم و قابل انتساب به واکسن ها در این افراد ثبت و پیامدهای مهم آن ها مورد تجزیه و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 50هزار نفر وارد این مطالعه شده اند که تقریبا نیمی مرد و نیمی زن بوده و در مشهد نیز با استفاده از ظرفیت های کمیته تحقیقات دانشجویی و همکاری دانشجویان، جمعیتی نزدیک به 10 هزار نفر از افراد واکسینه شده مورد پیگیری، بررسی و ارزیابی قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بر اساس یافته های علمی، واکسیناسیون تا 90 درصد شانس بستری را کاهش می دهد

بر اساس یافته های علمی، واکسیناسیون تا 90 درصد شانس بستری را کاهش می دهد