مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 09:502021-09-26اقتصادي

ثبت رکورد جدید در تولید ذرت علوفه ای در شهرکرد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: رکورد 151 تن در هکتار برای ذرت علوفه ای در شهرستان شهرکرد ثبت شد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: رکورد 151 تن در هکتار برای ذرت علوفه ای در شهرستان شهرکرد ثبت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری فرهاد رفیعی با بیان اینکه پس از کیل گیری از مزرعه ذرت علوفه ای کشاورز شهرکردی، عملکرد 151 تن در هکتار به دست آمد، اظهار کرد: در سال جاری 2300 هکتار از مزارع شهرستان شهرکرد زیر کشت ذرت علوفه ای رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه ای متعلق به حومه شهرکرد بوده است، متوسط عملکرد ذرت علوفه ای در شهرستان 65 تن در هکتار است که با رعایت اصول فنی این رقم می تواند به مراتب افزایش پیدا کند.

وی گفت: کارشناسان اداره ترویج و تولیدات گیاهی پس از شناسایی مزارع الگو و شاخص، اقدام به کیل گیری از مزرعه هفت هکتاری با رقم ns متعلق به آقای جاسم نادری طاقانکی کردند که عملکرد 151 تن در هکتار به ثبت رسید.

رفیعی خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری آب، معرفی ارقام زودرس و میان رس، کشت نشا، معرفی ارقام متحمل به خشکی و همچنین تغییر الگوی کشت از مهم ترین راهکارهای بهبود عملکرد کشت ذرت علوفه ای است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت رکورد جدید در تولید ذرت علوفه ای در شهرکرد

ثبت رکورد جدید در تولید ذرت علوفه ای در شهرکرد