مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 09:452021-09-26اقتصادي

خشکسالی به محصولات زراعی خراسان جنوبی 50 درصد خسارت زد


مدیر امور زراعت جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی در سال زراعی گذشته 40 تا 50 درصد خسارت به محصولات زراعی استان وارد شد.

- ، سیدمجتبی حسینی ظهر یکشنبه در نشست خبری کشت پاییزه، در زمینه تنش های ایجاد شده در راستای کاهش بارندگی اظهار کرد: خشکسالی فقط یک مجموعه اولیه از عواقب کمبود بارندگی است ولی آسیب های مهمتری مانند تنش های شوری، گسترش آفات و بیماری ها و افزایش خسارت سرمازدگی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: خشکسالی بخشی از اقلیم خراسان جنوبی است و دیگر بحران نیست و لازم است که در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام شود.

به گفته وی در خراسان جنوبی بیش از 700 هزار تن محصولات زراعی تولید و حدود 660 هزار و 285 هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات زراعی آبی و دیمی قرار دارند.

کشت قصیل (علوفه سبز) جو و ترتیکاله در استان مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در زمینه کشت پاییزه سال زراعی 1400 و 1401 گفت: برنامه هایی به استان ابلاغ شده است که متناسب با وضعیت و شرایط اقلیمی هر شهرستان اجرایی می شود.

حسینی ادامه داد: این برنامه ها شامل تأمین میزان کود، بذور، برنامه های آموزشی و ترویجی و الگویی، تسهیلات، مزارع الگویی و دیگر موارد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی به محصولات زراعی خراسان جنوبی 50 درصد خسارت زد

خشکسالی به محصولات زراعی خراسان جنوبی 50 درصد خسارت زد