مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 08:152021-09-26اقتصادي

کرونا تعداد شاغلین کدام بخشها را افزایش داد؟


نتایج یک پژوهش نشان می دهد که گرچه تحت تاثیر کاهش شیوع کرونا از تعداد شاغلین بخشهای آموزش، پست و مخابرات و بهداشت و مددکاری اجتماعی کاسته شده، - نتایج یک پژوهش نشان می دهد که گرچه تحت تاثیر کاهش شیوع کرونا از تعداد شاغلین بخشهای آموزش، پست و مخابرات و بهداشت و مددکاری اجتماعی کاسته شده، اما در مقابل تعداد شاغلین برخی از فعالیت های اقتصادی نظیر املاک و مستغلات، خرده فروشی و تعمیر وسایل نقلیه موتوری با افزایش روبه رو بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برابر نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار مرکز آمار ایران در بهار سال های 1399 و 1400 تعداد شاغلین در بهار 1400 نسبت به بهار سال 1399 افزایش داشته که اصلی ترین دلیل آن کاهش تاثیر شیوع کرونا و ایجاد رونق در برخی از فعالیتهای اقتصادی بوده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، تعداد شاغلین بخش خدمات در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل 160 هزار نفر افزایش داشته است.

این در حالی است که نسبت به بهار سال 1398 با ریزش 588 هزار نفری نیروهای کار در این بخش روبه رو بوده ایم.

در بخش هتل و رستوران همچنان ریزش نیروهای کار مشاهده می شود به نحوی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا 25 هزار و 621 نفر از شاغلین این بخش کاسته شده هر چند که این کاهش به شدت قبل نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا تعداد شاغلین کدام بخشها را افزایش داد؟

کرونا تعداد شاغلین کدام بخشها را افزایش داد؟