مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 08:002021-09-26سياسي

درویشی مطرح کرد: آیا جنگ ایران و عراق اجتناب پذیر بود؟


عضو هیأت علمی دانشگاه امام خمینی(س) قزوین با بیان اینکه جنگ ایران و عراق اجتناب پذیر بود، گفت: جنگ یک پدیده چند طرفه است و تنها به تصمیم آغازگر جنگ بر نمی گردد و کشوری که جنگ به آن تحمیل می شود می تواند با سیاست هایی بازدارندگی سیاسی و دیپلماتیک داشته باشد.

- نشست مجازی امام خمینی؛ آغاز، تداوم و پایان جنگ به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس توسط پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جماران، در این نشست فرهاد درویشی سه تلانی استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس گفت: هر جنگی سه مقطع یا سرفصل مهم آغاز ، تداوم و پایان دارد.

در مورد آغاز جنگ به نظر من اگر بخواهیم تیتروار سؤالات اساسی که وجود دارد را مطرح کنیم، به بعضی از آنها در بعضی از کتاب ها یا مقالات پرداخته شده ولی به صورت کاملا نقادانه نبوده است.

من فکر می کنم اگر نگاه و توصیه ای که حضرت امام داشت و می گفتند واجب است به صورت اساسی به این مسائل پرداخته شود، را پیگیری کنیم می تواند جنبه عبرت آموزی داشته باشد و برای نسل های آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام خمینی(س) قزوین، افزود: سؤالات، ابهامات یا شبهاتی که مربوط به آغاز جنگ مطرح شده یا می شود یا می توانیم مطرح کنیم اینها هستند که اصولا چرا جنگ آغاز شد؟ اگر بخواهیم به قبل بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درویشی مطرح کرد: آیا جنگ ایران و عراق اجتناب پذیر بود؟

درویشی مطرح کرد: آیا جنگ ایران و عراق اجتناب پذیر بود؟