مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 07:552021-09-26اقتصادي

دومینوی ورشکستگی شرکت های گازی در انگلیس / ریشه بحران در کجاست؟


قیمت گاز در انگلیس و اتحادیه اروپا طی ماه های گذشته چند برابر شده و اجرای برخی سیاست ها باعث شده تا بسیاری از شرکت های گازی انگلیسی ورشکست شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بروکسل تایمز، بحران انرژی در انگلیس به قدری جدی شده که در چند ده سال گذشته بی سابقه بوده است.

عوامل متعددی باعث شده تا قیمت حامل های انرژی در انگلیس به شدت افزایش یافته و شرکت های تامین کننده نیز با مشکلات بزرگی مواجه شود.

  قیمت عمده فروشی گاز در انگلیس 420 درصد رشد کرده و مشکل اینجاست که شرکت های فعال در حوزه انرژی این کشور برای این پدیده آماده نبوده اند.

در ابتدای سال جاری 70 شرکت تامین کننده انرژی در انگلیس وجود داشت که تا الان 7 شرکت به طور کامل تعطیل شده و تعداد دیگری نیز در معرض تعطیلی قرار گرفته اند.

کارشناسان حوزه انرژی انگلیس نسبت به اوضاع در فصل زمستان بدبین بوده و برخی از آنها حتی پیش بینی کرده اند که از 70 شرکت موجود ابتدای سال حدود 10 شرکت بتوانند خود را به پایان سال برسانند.

  شرکت های انگلیسی نه تنها با مشکل در تامین گاز مواجه هستند، بلکه برخی عوامل دیگر نیز اوضاع را تشدید کرده است.

انگلیس سرمایه گذاری زیادی در تولید نیرو از باد کرده و قرار بود به صورت طبیعی 25 درصد انرژی در این کشور از محل انرژی بادی تامین شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومینوی ورشکستگی شرکت های گازی در انگلیس / ریشه بحران در کجاست؟

دومینوی ورشکستگی شرکت های گازی در انگلیس / ریشه بحران در کجاست؟