مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 07:552021-09-26سياسي

پاکسازی 200 غار کشور توسط تیم های غارنوردی


در دوازدهمین سال روز غار پاک 33 گونی به وزن بیش از 350 کیلو گرم زباله از جمله لاشه یکدستگاه فولکس که بیش از 50 سال در داخل غار بود از عمق 120 متری این غار خارج شد.

- عضو انجمن غارشناسی ایران گفت: از زمان نامگذاری 2 مهر 1389 به عنوان روز غار پاک تاکنون، 200 غار توسط تیم های غارنوردی در سراسر کشور از زباله و هرگونه مواد زاید پاکسازی شده است.

جواد نظام دوست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 2 مهر ماه به عنوان روز غار پاک نامگذاری و در تقویم محیط زیست کشور ثبت شده، افزود: برای پاک کردن نمادین هر یک از غارها به بیش از 20 نیرو نیاز است.

وی با بیان اینکه غارها پدیده هایی حساس و آماده تخریب هستند، ادامه داد: در مجموع از غارهای پاکسازی شده سطح کشور حدود سه تا چهار تن زباله خارج شده است که علاوه بر زباله ها متاسفانه تخریب های دیگر زیست محیطی نیز مانند جاده سازی، معادن و گردشگری بی رویه نیز غارهای کشور را تهدید می کند.

عضو انجمن غارشناسی ایران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر پاکسازی غارها در 2 سال اخیر افزود: در سالی مانند امسال به علت وجود کرونا و مشکلات آن باعث شده که کارهای ما با محدویت مواجه شود و کار پاکسازی مانند گذشته انجام نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکسازی 200 غار کشور توسط تیم های غارنوردی

پاکسازی 200 غار کشور توسط تیم های غارنوردی