مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 07:452021-09-26سياسي

بیان ناب ترین مباحث توحیدی در نهج البلاغه/ حمد؛ مهم ترین راه ارتباط با خداوند


رییس کانون نهج البلاغه شناسی لرستان حمد و ستایش را مهم ترین راه ارتباطی با خداوند متعال دانست و گفت: عمیق ترین و دقیق ترین مباحث توحیدی در اسلام در نهج البلاغه است.

- بیان ناب ترین مباحث توحیدی در نهج البلاغه/ حمد؛ مهم ترین راه ارتباط با خداوند ایسنا/لرستان رییس کانون نهج البلاغه شناسی لرستان حمد و ستایش را مهم ترین راه ارتباطی با خداوند متعال دانست و گفت: عمیق ترین و دقیق ترین مباحث توحیدی در اسلام در نهج البلاغه است.

حجت الاسلام حسین روزبهانی با اشاره به اینکه خطبه نخست نهج البلاغه خطبه ای وزین و پرمحتوا و به نوعی تمام محتوای آن را در بر می گیرد، اظهار کرد: خطبه اول نسبت به کل نهج البلاغه است.

مؤلفان آنچه می خواهند در مجموعه اثر خود بیان کنند عصاره آن را در ابتدای کلام بیان می کنند و مابقی کتاب شرح همان چیزی است که در ابتدا آمده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت خطبه اول نهج البلاغه به تمام آن مانند سوره حمد به قرآن است، ادامه داد: تمام آیات قرآن شرح و بیان سوره حمد است و خطبه نخست نهج البلاغه نیز چنین نسبتی با بقیه مطالب نهج البلاغه دارد و عصاره این کتاب مقدس است.

روزبهانی با اشاره به اینکه در ابتدای خطبه نخست نهج البلاغه از ابتدای خلقت انسان و زمین و حج سخن به میان آمده است، تصریح کرد: محتویات تمام این خطبه، حمد الهی، خلق عال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیان ناب ترین مباحث توحیدی در نهج البلاغه/ حمد؛ مهم ترین راه ارتباط با خداوند

بیان ناب ترین مباحث توحیدی در نهج البلاغه/ حمد؛ مهم ترین راه ارتباط با خداوند