مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 06:552021-09-26سياسي

ارزیابان یونسکو به ایران می آیند/ ثبت جهانی کاروانسراهای کشور بررسی می شود


مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هفته آینده ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران، به کشور سفر می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسن طالبیان صبح امروز در بازدید از کاروانسراهای استان سمنان که قرار است در فهرست کاروانسراهای ایران، ثبت جهانی شوند، اظهار کرد: وفاق مسؤولان و اهمیت دادن جامعه محلی، دهیاری، شهرداری و سایر مسؤولان مرتبط به اثر تاریخی، نقش مهمی در ثبت جهانی آن اثر دارد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه هفته آینده ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده کاروانسراهای ایران به این کشور سفر می کنند، گفت: در این سفر، 6 کاروانسرای معرفی شده استان سمنان نیز مورد بازدید و بررسی قرار می گیرد.

طالبیان، حفظ اصالت بنا را از دیگر مؤلفه های مهم ثبت جهانی عنوان کرد و افزود: نبود مداخله در حریم اثر، یکپارچگی، برخورداری از برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای اجرا از دیگر موارد مهمی است که موردبررسی ارزیابان ثبت جهانی قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این بازدید گفت: روند سامان دهی کاروانسراهای میاندشت، عباس آباد، میامی و قصر بهرام و کاروانسرای سنگی و آجری آهوان برای حضور ارزیابان یونسکو د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابان یونسکو به ایران می آیند/ ثبت جهانی کاروانسراهای کشور بررسی می شود

ارزیابان یونسکو به ایران می آیند/ ثبت جهانی کاروانسراهای کشور بررسی می شود