مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 06:452021-09-26سياسي

خداحافظی مرکل با قدرت پس از 16 سال


انتخابات مجلس فدرال آلمان امروز برگزار می شود تا مشخص شود بعد از کناره گیری آنگلا مرکل پس از 16 سال از دنیای سیاست، چه کسی جایگزین او خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیستمین دوره انتخابات مجلس فدرال آلمان یا بوندستاگ امروز (یکشنبه) برگزار خواهد شد.

نکته ای که این انتخابات را از چندین دوره انتخابات پیش از آن متمایز می کند این است که پس از 16 سال، این بار مرکل برای مسند صدراعظمی نامزد نخواهد شد.

نتیجه این انتخابات مشخص خواهد کرد پس از 16 سال چه کسی جای آنگلا مرکل را خواهد گرفت.

اینکه چرا مرکل از دنیای سیاست خداحافظی کرد، جانشین او چه کسی می تواند باشد و صدراعظم بعدی چگونه انتخاب خواهد شد، سوالاتی است که سعی داریم در این گزارش به آن ها بپردازیم.

مردم آلمان چگونه صدراعظم را انتخاب می کنند؟ در کشور آلمان به طور کلی چهار نوع انتخابات وجود دارد: انتخابات پارلمان فدرال، انتخابات پارلمان های ایالتی، انتخابات محلی و انتخابات پارلمان اروپا.

در انتخابات پارلمان فدرال آلمان یا همان بوندستاگ ابتدا مردم اعضای پارلمان را انتخاب کرده و سپس اعضای پارلمان صدراعظم را برمی گزینند؛ بنابراین مردم به صورت غیرمستقیم در انتخاب جایگزین مرکل نقش خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خداحافظی مرکل با قدرت پس از 16 سال

خداحافظی مرکل با قدرت پس از 16 سال