مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 05:552021-09-26سياسي

روایت سبکبالان بی ادعای عرصه مجاهدت


شهید باقر پالاهنگ از شهدای روستای دیده بان لارستان است که سرگذشت شهادتش را فرزندش که در هنگام شهادت پدر خردسال بوده است روایت می کند؛ روایتی آمیخته با بغض که سراسر معنای رشادت و فداکاری از آن به گوش می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، از جمله همین خانواده ها هستند که با خواندن سرگذشت زندگیشان، اوج فداکاری و از خودگذشتگی نمایان می شود.

علی اصغر پالاهنگ فرزند شهید باقر پالاهنگ که در هنگام شهادت پدر،کودکی خردسال بوده است در گفتگو با خبرنگار فارس می گوید: از مراسم شهادت پدرم سالگرد ایشان را به خاطر دارم، شلوغی خانه، حرکت مردم به سمت گلزار شهدا، عکس ها و پوسترهای پدرم را که در دست مردم می دیدم تمام آن چیزی است که از شهادت پدر به یاد دارم.

وعده های دیدار ناتمام مانده از او درباره تاریخ شهادت شهید پالاهنگ پرسیدم که واقعه شهادت را این گونه برایم بیان کرد: شهید پالاهنگ در تاریخ  25 اسفند سال 1363 در عملیات بدر در منطقه شرقی دجله و فرات شهید شده است.

علی اصغر می گوید: پدرم قبل از شهادت به دلیل وضع حمل مادرم، به مدت یک تا دو هفته برای مرخصی آمده بود اما در همان یکی دو روز ابتدایی مرخصی به پدرم خبر دادند که عملیات شروع شده است و برگردد، پدرم هم به ما وعده داد که می رود و در نهایت یکی دو هفته دیگر می آید اما او رفت و آنچه برگشت، پیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سبکبالان بی ادعای عرصه مجاهدت

روایت سبکبالان بی ادعای عرصه مجاهدت