مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 05:352021-09-26بين الملل

لاوروف: به رسمیت شناختن طالبان در دستور کار بین المللی نیست


وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو تلاش می کند طالبان را ترغیب کند رفتاری «متمدنانه» در پیش بگیرند، و تاکید کرد که شناسایی این گروه افراطی فعلا مد نظر جامعه بین المللی نیست.

- وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو تلاش می کند طالبان را ترغیب کند رفتاری متمدنانه در پیش بگیرند، و تاکید کرد که شناسایی این گروه افراطی فعلا مد نظر جامعه بین المللی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نیویورک پس از آن مطرح شد که طالبان نماینده خود را برای سازمان ملل معرفی کرد و به دنبال کسب کرسی در این نهاد بین المللی است.

لاوروف در حاشیه مجمع عمومی گفت: ما آن هایی را که اکنون در کابل قدرت را در دست گرفته اند، تشویق خواهیم کرد پس از عقب نشینی گروه های خارجی (از افغانستان)، به شکلی متمدنانه رفتار کنند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه همچنین تاکید کرد که جامعه بین المللی فعلا در نظر ندارد حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد، و گفت که این گزینه در حال حاضر و در مقطع کنونی روی میز قرار ندارد.

روسیه یکی از 9 کشور عضو کمیته اعتبارنامه های سازمان ملل متحد است.

امیر خان متقی ، وزیر خارجه طالبان افغانستان روز دوشنبه سهیل شاهین، سخنگوی دفتر این گروه در دوحه، قطر را به عنوان سفیر افغانستان در سازمان ملل معرفی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: به رسمیت شناختن طالبان در دستور کار بین المللی نیست

لاوروف: به رسمیت شناختن طالبان در دستور کار بین المللی نیست