مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 04:352021-09-26سياسي

توسعه بدون استقلال خواهی نتیجه ای جز وابستگی ندارد


رییس انجمن ژئوپلیتیک گیلان با اشاره به اینکه توسعه بدون استقلال خواهی نتیجه ای جز وابستگی ندارد، گفت: ایران در جنگ تحمیلی نشان داد تنها منافع ملی حائز اهمیت است.

- ، عمران علیزاده عصر شنبه در همایش بصیرتی با موضوع استقلال خواهی و غرب گرایی در جهان اسلام با اشاره به اینکه دفاع مقدس نماد استقلال خواهی در ایران است، اظهار کرد: استقلال خواهی خاص رهبران ایران بعد انقلاب نبود و این ویژگی ماهیت همه انقلاب ها است.

وی با بیان اینکه رهبران انقلاب چین هم با ماهیت استقلال خواهی مبارزه کردند اما در برخی از انقلاب ها این امر با انزوا اشتباه گرفته شده است، افزود: هر زمان صحبت از استقلال طلبی می شود برخی جمهوری اسلامی و رهبران را متهم به انزواطلبی می کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه ما به کشوری می گوییم عملاً دنبال استقلال خواهی است که همواره در هر شرایط، مکان و زمانی منافع ملی خود را به منافع ملی قدرت های برتر جهانی ترجیح بدهد به جز این، مابقی شعار استقلال خواهی است.

رییس انجمن ژئوپلیتیک گیلان تصریح کرد: رهبران مشروطه نیز به دنبال استقلالی خواهی بودند اما می خواستند کشور را بین روسیه و انگلستان تقسیم کنند که به جای پادشاهان قاجار آنان نیز سهمی از قدرت ببرند و رهبران مشروطه خواه ایران با این تفکر انقلاب را پیش بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه بدون استقلال خواهی نتیجه ای جز وابستگی ندارد

توسعه بدون استقلال خواهی نتیجه ای جز وابستگی ندارد