مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 04:252021-09-26بين الملل

گوترش با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار کرد


دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر نقش حمایتی این سازمان در حل مناقشات جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دیدارهایی جداگانه با وزرای خارجه این کشورها داشت.

- به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در حاشیه نشست مجمع عمومی این سازمان، دیدارهایی جداگانه با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشت.

طبق اعلام دفتر گوترش، وی در دیدار با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان، در باب همکاری های ایروان و سازمان ملل، شرایط حاکم بر مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان و تلاش ها در راستای پیشبرد همکاری های منطقه ای و صلح پایدار صحبت کرد.

در دیدار با جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز، همکاری های باکو با سازمان ملل و شرایط منطقه ای، از موضوعات بحث طرفین بود.

طبق بیانیه سازمان ملل، گوترش بر حمایت از مذاکرات جاری و تلاش ها در راستای برقراری صلح میان باکو-ایروان تاکید کرده و از آمادگی سازمان ملل برای کمک به مردمی گفته است که تحت تاثیر جنگ قره باغ بوده اند.

پیشتر، ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر گرجستان در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به بحران قره باغ گفته بود: در قفقاز جنوبی، من آنچه را که من ابتکار همسایگی صلح آمیز می نامم، برای ایجاد ثبات در منطقه مان پیشنهاد می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار کرد

گوترش با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار کرد