مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 04:152021-09-26اجتماعي

جای خالی سمن ها برای احیای اکوسیستم غار


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از اکوسیستم موجود در فضای غارها، لازم است تشکل های مردمی و سمن ها در این حوزه فعال باشند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از اکوسیستم موجود در فضای غارها، لازم است تشکل های مردمی و سمن ها در این حوزه فعال باشند.

حسن اکبری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تنوع زیستی منحصر به فرد غارها به عنوان اکوسیستم های کاملا خاص و وجود گروه های مختلف حشرات که نقش اساسی در زنجیره حیات دارند، اهمیت آن ها را بیشتر کرده و با دست کاری و تخریب غارها حیات این موجودات به خصوص خفاش ها با نقش منحصر به فرد در گرده افشانی و وابستگی حیات خفاش های حشره خوار به عنوان آفت زدای طبیعی محصولات کشاورزی و مراتع طبیعی، به خطر می افتد.

وی افزود: شعار امسال روز غار پاک با عنوان اکتشاف، شناخت و حفاظت از غارها است که به اهمیت شناخت غارها و نقش آنها در کارکرد اکوسیستم ها می پردازد؛ اکوسیستمی طبیعی که نباید دستخوش تغییر شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه غارها حداقل به عنوان زیستگاه خفاش ها نقش بسزایی در پویایی اکوسیستم ها دارند، تصریح کرد: همکاری و مشارکت مردم بویژه کوهنوردان و فعالان محیط زیست در حفاظت از محیط زیست بسیار مهم و موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی سمن ها برای احیای اکوسیستم غار

جای خالی سمن ها برای احیای اکوسیستم غار