مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 20:102021-09-25سياسي

زندگینامه علامه حسن زاده آملی از کودکی تا کهنسالی


علامه حسن زاده در اواخر سال 1307 هجری شمسی در روستای ایرای لاریجان آمل در یک خانواده مذهبی متولد شد، از کودکی با قرآن مانوس شد، در جوانی در عالم خواب از امام رضا (ع) طلب علم کرد و با نگارش، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس مازندران، علامه حسن حسن زاده آملی متولد سال 1307، عارف، حکیم و فقیه معاصر است که در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب نیز تبحر داشت، دی از جهت تسلط به علوم مختلف در بین علمای معاصر بی نظیر بود و به همین جهت ملقب به علامه ذوالفنون بوده است.

علامه حسن زاده آملی، اساتیدی همچون علامه طباطبایی، علامه شعرانی، مرحوم الهی قمشه ای و غیره داشت و شاگردانی هچون؛ آیت الله صمدی آملی! آثار متعددی شامل؛ قرآن هرگز تحریف نشده، اله نامه، رساله ‏ای در تضاد، رساله ای در علم، نهج الولایه، دروس اتحاد عاقل بمعقول، وحدت از دیدگاه عارف و حکیم و غیره از وی یه چاپ رسیده است .

  گفتنی است؛ علامه حسن زاده در اواخر سال 1307 هجری شمسی در روستای ایرای لاریجان آمل در یک خوبی یاد گرفت .

* دیدار با امام رضا (ع) در خواب و باز شدن درهایی از علم به سوی او علامه حسن زاده شبی در خواب دید که به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) را زیارت رفت و قبل زیارت او را به مسجدی بردند و از او خواستند که در کنار تربت دو رکعت نماز حاجت بخواند و حاجت بخواهد که برآورده است، او هم نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگینامه علامه حسن زاده آملی از کودکی تا کهنسالی

زندگینامه علامه حسن زاده آملی از کودکی تا کهنسالی