مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 18:252021-09-25بين الملل

اربیل: به سیاست خارجی دولت بغداد پایبندیم


ریاست اقلیم کردستان عراق امروز، شنبه بیانیه توضیحی را درباره کنفرانس عادی سازی که روز جمعه در اربیل، پایتخت اقلیم برگزار شد، صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: هیچ اطلاعی از نشست، مضامین و مواضع آن نداریم و خروجی این نشست بیانگر نظر یا سیاست یا موضع اقلیم کردستان عراق نیست.

این نهاد افزود: هر موضوع یا موضع گیری یا رویکرد مرتبط با سیاست خارجه از اختیارات دولت فدرال طبق قانون اساسی است و اقلیم کردستان در این باره کاملا به سیاست خارجی عراق متعهد است.

ریاست اقلیم تمام گروه های عراقی را به برخورد توام با آرامش با مساله فراخواند و خواستار منتظر ماندن برای نتایج تحقیقات وزارت داخلی دولت اقلیم شد.

همچنین وزارت داخلی اقلیم در بیانیه ای اعلام کرد، یکی از سازمان های جامعه مدنی یک نشست را اربیل با حضور شخصیت هایی از برخی استان ها برای عمل روی مفاهیم سازش و اجرای اصول فدرال عراق در سایه قانون اساسی کنونی برگزار کرد که متاسفانه برخی ناظران این فعالیت را از مسیر و اهداف خود برای اغراض سیاسی منحرف کردند.

به طوریکه از شروط اعطای مجوز برگزاری چنین نشستی فاصله داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربیل: به سیاست خارجی دولت بغداد پایبندیم

اربیل: به سیاست خارجی دولت بغداد پایبندیم