مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 12:152021-09-25پزشكي

سیستم ایمنی و عفونت ویروس کرونا


عفونت های ویروسی مانند کرونا ویروس باعث عفونی شدن سلول های بدن می شود و بنابراین، تقویت ایمنی به واسطه سلولی با فعالیت ورزشی روش مؤثری برای مقابله با این ویروس است.

- حفظ یا افزایش فعالیت بدنی در دوران قرنطینه برای مقابله با عوارض خطرناک رفتارهای بی تحرکانه بسیار اهمیت دارد و در دوران قرنطینه، انجام دادن فعالیت ورزشی در خانه توسط نهادهای گوناگون ورزشی و بهداشتی توصیه شده است.

سندروم حاد تنفسی جدید یعنی کرونا ویروس-دو، ایجادکننده بیماری کووید-19 به عنوان یک بیماری همه گیر تهدیدکننده جوامع بشری از جنبه هایی متفاوت است و به نظر می رسد در حال حاضر، راهبرد اصلی مدیریت کرونا ویروس پیشگیری از ابتلا به آن است.

محققان در پژوهشی با عنوان فعالیت ورزشی، سیستم ایمنی و کرونا ویروس آورده اند، فعالیت های ورزشی با شدت متوسط علاوه بر ارتقاء آمادگی جسمانی، باعث تقویت پاسخ های سیستم ایمنی سلولی و هومورال به ویژه در افراد با ضعف سیستم ایمنی درمعرض خطر عوارض کرونا ویروس مانند افراد مسن، افراد چاق و دارای بیماری های مزمن می شوند.

این پژوهش توسط مهدیه ملانوری شمسی دانشیار فیزیولوژی ورزشی و صادق امانی شلمزاری استادیار فیزیولوژی ورزشی انجام شده که نشان می دهد، انجام دادن فعالیت های ورزشی به صورت منظم در طول عمر می تواند راهبردی مؤثر برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم ایمنی و عفونت ویروس کرونا

سیستم ایمنی و عفونت ویروس کرونا