مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 11:302021-09-25اقتصادي

تشدید نظارت بر کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در اردبیل


مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال 158 فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.

- ، هاشم علایی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد، اظهار کرد: در نیمه اول امسال 158 فقره گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان صادر شده که در این راستا تشدید نظارت بر کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیز تشدید شده است.

وی افزود: 103 فقره از این اظهارنامه ها از نوع انطباق با کالاهای وارداتی و 55 فقره نیز از نوع انطباق با کالاهای صادراتی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان تصریح کرد: بیشترین اقلام صادراتی شامل خرما، کشمش، سنگ های ساختمانی، رویه درب، زغال آخال، الیاف مصنوعی، نمک غیر خوراکی و.

بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علایی با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید نظارت بر کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در اردبیل

تشدید نظارت بر کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در اردبیل