مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 11:202021-09-25سياسي

بهره برداری از اولین باغ مقایسه ای ارقام جدید و پایه های رویشی کشت بافتی در کشور


اولین باغ ترویجی و مقایسه ای ارقام تجاری و پایه های رویشی حاصل از کشت بافت به همت یک مجموعه کشاورزی دانش بنیان و با مشارکت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.

- اولین باغ ترویجی و مقایسه ای ارقام تجاری و پایه های رویشی حاصل از کشت بافت به همت یک مجموعه کشاورزی دانش بنیان و با مشارکت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی حسینی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان فعال در حوزه کشت بافت که با همکاری یک نهالستان بخش خصوصی موفق به احداث این باغ در شهرستان نظرآباد استان البرز شده اند، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این باغ که در زمینی به مساحت یک هکتار ایجاد شده، حدود 60 رقم جدید درختان باغی بر روی چند پایه رویشی متفاوت سازگار شده اند و به این ترتیب این امکان برای باغداران کشور فراهم شده که تاثیر پایه های مختلف رویشی بر رقم مورد نظر را با یکدیگر و همچنین پایه بذری مقایسه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که استفاده از پایه های رویشی در باغبانی کشور مقوله ای نسبتا جدید است، تاثیر این پایه ها بر میوه برای اکثر باغداران محل سوال است که با ایجاد این باغ مقایسه ای می توانند تاثیرات هر پایه بر ارقام باغی مورد نظر را مقایسه و نهال هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از اولین باغ مقایسه ای ارقام جدید و پایه های رویشی کشت بافتی در کشور

بهره برداری از اولین باغ مقایسه ای ارقام جدید و پایه های رویشی کشت بافتی در کشور