مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 07:152021-09-25سياسي

روایت های ناگفته از کانون نویسندگان ایران/ اسناد ساواک چه می گوید؟


روایت های متفاوت و تازه براساس خاطرات، یادداشت ها و اسنادِ ‏منتشر نشده سازمان ساواک را در کتاب «نمایندگان امر/نمایندگان کلام» بخوانید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، کتاب نمایندگان امر/نمایندگان کلام تمرکز خود را بر تاریخ و اتفاقات پیرامونی کانون نویسندگان ایران از سال 1345 تا ‏‏1357 می گذارد.

در این کتاب شما با روایت های متفاوت و تازه براساس خاطرات و یادداشت ها و اسناد تا به امروز کامل ‏منتشر نشده سازمان ساواک مواجه می شوید.

روایت هایی از افراد نام آشنایی همچون جلال آل احمد، سیمین دانشور، ‏غلامحسین ساعدی، رضا براهنی، محمود اعتمادزاده، علی اصغر حاج سیدجوادی، احمد شاملو، محمود دولت آبادی، ‏اسماعیل خویی و تعداد دیگر از نویسندگان و شاعران.

این روایت ها تفاوت اصلی خود را در تازه بودن زاویه دید و مبنای ‏روایتی در نظر می گیرند.

روایت هایی براساس منابع دسته اول و کمتر دیده شده.

این روایت ها در سنجهه خاطرات اعضای ‏کانون نویسندگان ایران قرار گرفته است و از خلال آن جهت گیری برای تعریف تاریخ این کانون تا سال 57 بوده است.

‏ بررسی سال به سال وضعیت کانون نویسندگان ایران، از روزگاری که هنوز کانونی وجود نداشت تا آخرین روزهای سقوط ‏رژیم پهلوی، باعث شده است که کتاب علاوه بر روند اتفاقات رخ داده در درون کانون نویسندگان ایران، به سراغ وقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت های ناگفته از کانون نویسندگان ایران/ اسناد ساواک چه می گوید؟

روایت های ناگفته از کانون نویسندگان ایران/ اسناد ساواک چه می گوید؟