موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:552021-09-25اقتصادي

18 هزار تن گردو از باغات کردستان برداشت شد/کردستان رتبه ششم کشوری تولید گردو دارد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون 18 هزار تن گردو در سطح باغات استان کردستان تولید وبرداشت شده است.

- زاهد حاجی میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج سطح زیر کشت باغات گردو استان را هفت هزار و 600 هکتار عنوان کرد و با اشاره به اینکه برداشت گردو در سطح باغات استان تا اواخر مهر ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون 18 هزار تن گردو در استان برداشت شده که 30 درصد محصول را شامل می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: محصولاتی مانند گردو می تواند درآمدزایی اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

حاجی میرزایی گفت: در این راستا هر ساله حدود 250 هکتار از باغات گردو استان احداث شده اما عملکرد مطلوب و رقم مناسبی نداشته است.

وی تاکید کرد: در جریان این پروژه با استفاده از پروژه ژنوتیپ های برتر یا ارقام چندلر، فرانکد و سرنت  جایگزین ارقام اصلی می شوند.

وی همچنین یادآور شد: با استفاده از عملیات پیوند ارقام عنوان شده جایگزین می شود و پس از سه تا چهار سال عملکرد این باغات 2 برابر افزایش می یابد.

وی دیر برگ ده بودن را یکی از مزایای ارقام چندلر، فرانکد و سرنت عنوان کرد و افزود: این ارقام به طور متوسط نسبت به گونه ها و ارقام بومی منطقه حدودا 20 تا 25 روز شروع به فعالیت می کند و این سبب می شود سرمای دیررس بهاره خسارت کمتری به ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 هزار تن گردو از باغات کردستان برداشت شد/کردستان رتبه ششم کشوری تولید گردو دارد

18 هزار تن گردو از باغات کردستان برداشت شد/کردستان رتبه ششم کشوری تولید گردو دارد