مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:552021-09-25سياسي

مراسم بزرگداشت مرحوم حاج «هاشم امانی» فردا برگزار می شود


مراسم بزرگداشت مرحوم حاج هاشم امانی فردا در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می شود.

- ، مراسم بزرگداشت مبارز حاج هاشم امانی، روز یک شنبه (چهارم مهر ماه) از ساعت 15 تا 17 در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می شود.

متن اطلاعیه ای که از سوی خانواده این مبارز انقلابی صادر شده، بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا روح بلند مبارز پیشکسوت، مومن و با اخلاص مرحوم حاج هاشم امانی همدانی در ایام اربعین حسینی و پس از ده ها سال جهاد و فداکاری و خدمت رسانی در راه اسلام، به یاران شهیدش پیوست.

مرحوم حاج هاشم امانی عمر پر برکتش را از کودکی و در کنار پدر، همچنین مرحوم آیت الله کاشانی و شهید نواب صفوی و سپس در خط امام خمینی رضوان الله علیه به مبارزه با حکومت انگلیسی آمریکایی پهلوی پرداخت.

مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت و سپس مقابله با توطئه سلطه مخوف کاپیتالاسیون آمریکایی و مجازات عامل اجرایی آن، حسنعلی منصور خائن در راستای نظر و فریاد امام خمینی (رض) از اقدامات او بود و به همراه برادر شهیدش حاج صادق امانی و دیگر شهدای موتلفه اسلامی همچون شهید عراقی و شهید اندرزگو در جهاد مسلحانه تا مرز شهادت پیش رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم بزرگداشت مرحوم حاج «هاشم امانی» فردا برگزار می شود

مراسم بزرگداشت مرحوم حاج «هاشم امانی» فردا برگزار می شود