مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:402021-09-25سياسي

شناسایی و درمان اختلالات رشدی کودکان سرعت می گیرد


کودکان و شناخت زود هنگام اختلالات رشد موضوعی است که در سال جاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تمرکز ویژه ای روی آن دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عمده رشد مغز در دوران کودکی شکل می گیرد.

دورانی حساس در زندگی.

زیرا مدارهای عصبی مهارت هایی که کودک در آینده دارد نیز در این بخش است.

مهارت هایی مانند کلامی، حافظه ای، فنی، شناختی و شخصیت.

پس در این دوران مغز خاصیت انعطاف پذیری دارد و اگر در این دوران بتوان برای افزایش توانایی ها و مهارت های کودکان قدمی برداشت اتفاق خوبی است.

از این رو ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کودکان و اختلالات تکاملی در آنها را در سال 1400 اولویت قرار داد تا به مدد فناوری و نوآوری نیروی انسانی متخصص گام هایی در این حوزه برداشته شود.

پس در نخستین گام کارگروهی با عنوان توانبخشی شناختی کودک در سال جاری تشکیل شد تا مکانی برای تعامل بیشتر فعالان این حوزه با یکدیگر شود و حمایت ها برای نفوذ فناوری به ین حوزه انجام شود.

فناوران و متخصصانی از حوزه های روان پزشکی کودک، متخصصان علوم اعصاب شناختی، متخصصان روان شناسی اصفال، روان شناسان بالینی، کاردرمانگران و گفتار درمانگرانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی و درمان اختلالات رشدی کودکان سرعت می گیرد

شناسایی و درمان اختلالات رشدی کودکان سرعت می گیرد