مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:402021-09-25بين الملل

کشف تصادفی کهکشان های مخفی چند میلیارد ساله


این بازه زمانی بین 50 میلیون تا 1 میلیارد سال پس از مهبانگ یا انفجار بزرگ تعیین شده است و هنگامی را شامل می شود که نخستین کهکشان ها، سیاهچاله ها و ستاره ها در فضا به وجود آمدند.

- اخترشناسان در ژاپن به طور اتفاقی کهکشان هایی را در فضا کشف کرده اند که عمر آنان به میلیاردها سال پیش و آغاز پیدایش جهان می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، این دو کهکشان بیش از 13 میلیارد سال پیش، یعنی تنها 800 میلیون سال بعد از تولد جهان، در زمانی شکل گرفته اند که اصطلاحا سپیده دم کیهانی نامیده می شود.

دانشمندان از این عنوان برای توصیف یک بازه زمانی در سال های نخستین شکل گیری جهان یاد می کنند.

بنابر قرارداد، این بازه زمانی بین 50 میلیون تا 1 میلیارد سال پس از مهبانگ یا انفجار بزرگ تعیین شده است و هنگامی را شامل می شود که نخستین کهکشان ها، سیاهچاله ها و ستاره ها در فضا به وجود آمدند.

کشف تازه با استفاده از یک تلسکوپ تداخل سنج بسیار حساس در شیلی به نام آرایه میلی متری بزرگ آتاکاما یا آلما (ALMA) که با آنتن های مخصوص در بیابان آتاکامای شیلی نصب شده انجام شده است.

این تلسکوپ می تواند ستاره ها و کهکشان های بسیار دور را که در دوران نخستین پدید آمدن جهان موسوم به سپیده دم کیهانی شکل گرفته اند رصد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تصادفی کهکشان های مخفی چند میلیارد ساله

کشف تصادفی کهکشان های مخفی چند میلیارد ساله