مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:202021-09-25اقتصادي

ترخیص نخستین محموله وارداتی از بازارچه مرزی کیله سردشت


نخستین محموله وارداتی از محل واردات کولبری به ارزش بیش از 200 هزار دلار در گمرک کیله سردشت ترخیص شد.

- ، اقصی نخشی پور صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در راستای اجرای طرح ساماندهی معابر کولبری مصوبه سال 97 هیئت وزیران و با ادغام بازارچه قاسم رش در بازارچه کیله، واردات از این بازارچه با ارائه کارت های کولبری مرزنشینان باید انجام می گرفت، افزود: کلیه سامانه ها و زیرساخت ها در گمرک کیله راه اندازی شده تا از ظرفیت واردات کولبری استفاده شود.

وی ادامه داد: تجار و بازرگانان با بهره گیری از تخفیف های لحاظ شده برای مرزنشینان می توانستند اقدام به واردات 100 قلم کالای مجاز مصوب شده کنند اما موانع سیستمی و قانونی بر سرراه آن به وجود آمد و به صورت عملی واردات انجام نمی گرفت.

فرماندار سردشت خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده تمامی موانع قانونی و سیستمی واردات کولبری از این بازارچه رفع و واردات عملاً از این گمرک صورت گرفت.

نخشی پور خاطرنشان کرد: نخستین محموله وارد شده در این بازارچه با تناژ 40 هزار و 560 تن به ارزش 200 هزار دلار و معادل 46 میلیارد ریال بوده که ترخیص شد.

فرماندار سردشت تاکید کرد: اگر مجوز واردات قطعی و واردات پیله وری داده شود باید چارت سازمانی گمرک بزرگ تر و افزایش یابد که این ظرفیت هم گمرک کیله سردشت دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص نخستین محموله وارداتی از بازارچه مرزی کیله سردشت

ترخیص نخستین محموله وارداتی از بازارچه مرزی کیله سردشت