مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 05:552021-09-25اقتصادي

75هزار هکتار از اراضی اصفهان زیر کشت گندم می رود


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به کاهش برنامه کشت در سال زراعی جدید، گفت: امسال 55 هزار هکتار کشت گندم آبی و 20 هزار هکتار کشت دیم، - با بیان اینکه برنامه کشت هر سال از وزارتخانه به استان ها ابلاغ می شود، اظهار داشت: سال زراعی جدید (1401- 1400) با توجه به شرایط خشکسالی برنامه کشت استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است هر چند سال زراعی گذشته نیز به همین علت نتوانستیم برنامه کشت استان را به طور کامل محقق کنیم.

او ادامه داد: امسال نیز با توجه به شرایطی که آب رودخانه زاینده رود بازگشایی نمی شود و منابع آبی استان دچار مشکل است، پیش بینی می شود که نتوان برنامه را به طور کامل اجرایی کرد اما بذر گندم و جو به میزان لازم تأمین شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به انواع مختلف بذر گندم و جو، گفت: بذری که تأمین شده نسبت به کم آبی، شوری و خشکی مقاوم بوده و از ارقام زودرس است تا کشاورزان بتوانند بیشترین بهره برداری را در شرایط خشکسالی داشته باشند.

فیروزنیا با بیان اینکه کودهای شیمیایی فسفاته، پتاسه و ازته برای همه شهرستان های استان تأمین و ابلاغ شده است، اضافه کرد: تلاش می کنیم با ترویج ادواتی مانند کشت های کف کار (کشت در کف جوی ها) در سطح استان بتوان در شرایط خشکی و اراضی شور نحوه بهتری از کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75هزار هکتار از اراضی اصفهان زیر کشت گندم می رود

75هزار هکتار از اراضی اصفهان زیر کشت گندم می رود