مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 04:502021-09-25اقتصادي

ریزگرد؛ «خطر ملی» برای 4 استان همجوار تالاب گاوخونی


اصفهان به یکی از کلانشهرهای نیمه صنعتی ایران با آب و هوایی غالبا آلوده تبدیل شده، اما امسال احتمال این وجود دارد که خشکی زاینده رود، نمکی بر زخمِ باز این شهر شده و ریزگردهای طبیعی هم بلای جان اصفهان و 3 استان دیگر شود.

- ایسنا/اصفهان اصفهان به یکی از کلانشهرهای نیمه صنعتی ایران با آب و هوایی غالبا آلوده تبدیل شده، اما امسال احتمال این وجود دارد که خشکی زاینده رود، نمکی بر زخمِ باز این شهر شده و ریزگردهای طبیعی هم بلای جان اصفهان و 3 استان دیگر شود.

از آغاز سال 1400 تا آخر تابستان، هوای اصفهان حتی یک روز خوش نداشته و به نظر می رسد، کاری هم از دست مسئولان کنترل کننده این بحران بر نمی آید.

امسال افزون بر دود کارخانه و وسایط حمل و نقل که تا پیش از این هم هوای اصفهان را با حضور خود آلوده کرده اند، خطر ریزگردهای برخاسته از تالابِ رو به خشکی گاوخونی هم مدیران استان را دلواپس کرده، تا آنجا که منصور شیشه فروش-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به خبرنگار ایسنا، گفت: اصفهان تا امروز بیش از 45 روز ناسالم همراه با گرد و غبار را تجربه کرده و نجات استان از ریزگرد، فرونشست و سایر حواشی خشکسالی، در گرو توجه وزارت نیرو به اهمیت احیای تالاب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزگرد؛ «خطر ملی» برای 4 استان همجوار تالاب گاوخونی

ریزگرد؛ «خطر ملی» برای 4 استان همجوار تالاب گاوخونی