مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 19:402021-09-24بين الملل

«جو بایدن» و نخست وزیر هند در کاخ سفید دیدار می کنند


رییس جمهور ایالات متحده قرار است روز جمعه به وقت واشنگتن در کاخ سفید و در آستانه نخستین نشست حضوری سران ائتلاف «گفتگوی امنیتی چهارجانبه» میزبان نخست وزیر هندوستان باشد.

- به نقل از آناتولی، در حالی که قرار است نشست سران ائتلاف موسوم به گفتگوی چهارجانبه امنیتی (کوآد) برای نخستین بار و با حضور سران کشورهای ایالات متحده، ژاپن، هند و استرالیا به صورت رو در رو برگزار شود، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در کاخ سفید با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار می کند.

در آغاز نشست دوجانبه بایدن با مودی، رییس جمهور ایالات متحده با تمجید از روابط میان بزرگترین دموکراسی های جهان گفت که مقدر است این روابط مستحکم تر، نزدیکتر و قدرتمندتر شود .

وی در اظهاراتی خطاب به خبرنگارانی که در محوطه بیرونی دفتر بایدن گرد آمده بودند، گفت: من فکر می کنم که کل جهان از این روابط [دوجانبه] سود خواهد برد.

من و شخص نخست وزیر [هند] می خواهیم امروز درباره اقدامات بیشتری که برای مبارزه با کووید -19 می توان انجام داد و همچنین چالشهای آب و هوایی که جهان با آن روبروست، و تضمین ثبات در منطقه ایندوپاسیفیک از جمله با شرکای خود درگروه کوآد گفتگو کنیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جو بایدن» و نخست وزیر هند در کاخ سفید دیدار می کنند

«جو بایدن» و نخست وزیر هند در کاخ سفید دیدار می کنند