مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 19:352021-09-24بين الملل

انتقاد ترکیه از دولت طالبان


سفیر ترکیه در کابل روز چهارشنبه با «امیر خان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان دیدار و دو طرف در باره روابط دو جانبه گفت وگو کردند.

- سفیر ترکیه در کابل روز چهارشنبه با امیر خان متقی وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان دیدار و دو طرف در باره روابط دو جانبه گفت وگو کردند.

رجب طیب اردوغان ریس جمهوری ترکیه جمعه شب با انتقاد از دولت طالبان گفت: با توجه به روش فعلی طالبان متأسفانه هنوز دولت فراگیری که همه طیف های افغانستان را در بر گیرد، تشکیل نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از تارنمای خبری عربی21، اردوغان که در نیویورک و در حضور خبرنگاران سخن می گفت افزود: ترکیه تاکنون سرمایه گذاری های جدی در افغانستان به ویژه در زیرساخت ها انجام داده و تمایل دارد این سرمایه گذاری ها در آینده نیز ادامه یابد.

وی افزود: در حال حاضر سیگنال هایی در خصوص احتمال انجام تغییر در کابینه طالبان به طوری که شامل یک دولت فراگیر و همه طیف ها باشد، دریافت می کنیم.

رییس جمهوری ترکیه اظهار کرد: در صورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ترکیه حاضر است با طالبان به گفت وگو بنشیند و در خصوص آنچه باید برای افغانستان انجام شود مذاکره کند.

اردوغان به مشکلات داخلی طالبان اشاره کرد و گفت: اگر این گروه بتواند بر این مشکلات غلبه کند در آن زمان ما می توانیم گام های خود را برای آین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد ترکیه از دولت طالبان

انتقاد ترکیه از دولت طالبان