مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 19:202021-09-24سياسي

حمایت وزیر خارجه پرتغال از برجام


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با «آگوستو سانتوس سیلوا» وزیر خارجه پرتغال در خصوص روابط و همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با آگوستو سانتوس سیلوا وزیر خارجه پرتغال در خصوص روابط و همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزیر خارجه پرتغال در این دیدار با تأکید بر حمایت کشورش از سیاست چندجانبه و اصولی بین الملل و مخالفت با یکجانبه گرایی و قانون شکنی، گفت: حمایت لیسبون از برجام نیز ناشی از همین منطق است.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی کشور نباید صرفا بر اساس منافع کوتاه مدت یا موضوعات ژئوپلتیکی باشد، گفت: تهدیدات و منافع جمعی جهانی نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

سانتوس سیلوا همچنین با تأکید بر لزوم اجتناب از سیاسی کردن روابط عادی تجاری و مردمی میان کشورها، گفت: پرتغال به دنبال گسترش روابط با ایران است.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار سابقه 500 ساله روابط دو کشور را سرمایه مهمی برای روابط دوستانه ایران و پرتغال توصیف کرد و پرتغال را هم از حیث جایگاه در اتحادیه اروپا و هم از منظر موقعیت ژئوپلتیک دارای اهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت وزیر خارجه پرتغال از برجام

حمایت وزیر خارجه پرتغال از برجام