مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 18:252021-09-24سياسي

اعلام آمادگی تهران برای نهایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی


در ادامه دیدارهای وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز جمعه حسین امیرعبداللهیان با «رتنو مرسودی» وزیر خارجه اندونزی در خصوص موضوعات و همکاری های دوجانبه رایزنی و تبادل نظر کرد.

- در ادامه دیدارهای وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز جمعه حسین امیرعبداللهیان با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی در خصوص موضوعات و همکاری های دوجانبه رایزنی و تبادل نظر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، وزیر خارجه اندونزی در این دیدار، حفظ و ارتقا روابط با تهران را برای جاکارتا حائز اهمیت توصیف و برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور اعلام آمادگی کرد.

مرسودی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران بابت صادرات اقلام دارویی به اندونزی، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه صادرات روغن نخل خبر داد.

وزیر خارجه اندونزی همچنین بر لزوم پیگیری توافقات پیشین دو کشور تأکید کرد.

در مقابل، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سابقه هفت دهه روابط دیپلماتیک میان دو کشور، تصریح کرد که در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران روابط با آسیا یکی از اولویت های اصلی بوده و در میان کشورهای آسیایی نیز اندونزی از کشورهای دارای اولویت برای سیاست خارجی ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی تهران برای نهایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی

اعلام آمادگی تهران برای نهایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی