مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 17:102021-09-24بين الملل

ادامه بحران اروپا و آمریکا بر سر زیردریایی های اتمی


اختلاف بر سر زیردریایی های هسته ای نه فقط منجر به تنش میان اروپا و آمریکا شده است بلکه منجر به اختلاف میان خود اروپایی ها نیز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ژنرال فیلیپ لاوین نظامی بلندپایه فرانسه در مراسمی در روز پنج شنبه 23 سپتامبر در ایالت ویرجینیای آمریکا مسئولیت فرماندهی بخش دکترین و تحول ناتو را از دیگر هم قطار خود، ژنرال آندره لاناتا که سه سال فرماندهی این مرکز را بر عهده داشت، تحویل گرفت.

جابجایی دو ژنرال فرانسوی در حالی انجام شده که تنش دیپلماتیک میان فرانسه و آمریکا بر سر پیمان اوکوس که قرارداد چند میلیارد دلاری فروش زیردریایی های فرانوسی به استرالیا را منتفی کرد، به نقطه حساسی رسیده است.

در هر حال این واگذاری جایگاه فرانسه را در رأس یکی از دو مرکز فرماندهی استراتژیک اتحاد نظامی و تنها مقر ناتو در آمریکای شمالی تثبیت کرد.

نظامیان فرانسوی این پست را از سال 2009 میلادی یعنی زمانی که پاریس تصمیم سال 1966 برای خروج از فرماندهی ناتو را لغو کرد، در اختیار دارند.

نامزدی لاوین برای فرماندهی بخش دکترین و تحول ناتو که در ماه مه اعلام شده بود تحت تأثیر خروج نیروهای نظامی بین المللی از افغانستان که به اعتبار آمریکا آسیب رساند و همچنین اختلاف پاریس و واشنگتن بر سر قرارداد زیر دریایی ها قرار نگرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه بحران اروپا و آمریکا بر سر زیردریایی های اتمی

ادامه بحران اروپا و آمریکا بر سر زیردریایی های اتمی