مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 17:052021-09-24سياسي

وزیر امور خارجه: روابط با آسیا از اولویت های اصلی دولت ایران است


 در دولت جدید ایران روابط با آسیا یکی از اولویت های اصلی بوده و در میان کشورهای آسیایی نیز اندونزی از کشورهای دارای اولویت برای سیاست خارجی ایران است.

- ، در ادامه دیدارهای وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امیرعبداللهیان امروز جمعه (به وقت محلی) با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی درخصوص موضوعات و همکاری های دوجانبه رایزنی و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به سابقه هفت دهه روابط دیپلماتیک میان دو کشور،گفت: در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران روابط با آسیا یکی از اولویت های اصلی بوده و در میان کشورهای آسیایی نیز اندونزی از کشورهای دارای اولویت برای سیاست خارجی ایران است.

امیرعبداللهیان همچنین از مواضع و حمایت های اندونزی در مجامع بین المللی از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

وزیر امور خارجه ایران با یادآوری مذاکرات صورت گرفته در زمینه گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف از جمله بهداشتی، صنعتی، کشاورزی و فناوری، بر آمادگی جمهوری اسلامی برای برگزاری کمیسیون مشترک در اولین فرصت و همچنین نهایی کردن موافقتنامه تجارت ترجیحی، تأکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد: ضروری است تا دو طرف بر فعال کردن حوزه هایی نظیر گردشگری و تبادلات مردمی نیز تمرکز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر امور خارجه: روابط با آسیا از اولویت های اصلی دولت ایران است

وزیر امور خارجه: روابط با آسیا از اولویت های اصلی دولت ایران است