مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 15:252021-09-24بين الملل

اردوغان: کابینه طالبان نماینده همه مردم افغانستان نیست


رییس جمهور ترکیه با انتقاد از روند تشکیل کابینه موقت از سوی گروه طالبان، گفت که این کابینه همه طیف های افغانستان را در بر نگرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در گفت و گو با خبرنگاران در نیویورک گفت که در صورت تشکیل دولت فراگیر در ، اردوغان گفت که ترکیه سرمایه گذاری های وسیعی در زیرساخت های افغانستان انجام داده و تمایل دارد تا این سرمایه گذاری ها در آینده نیز ادامه یابد.

رییس جمهور ترکیه در خصوص کابینه موقت طالبان گفت: با نگاه به روش فعلی طالبان متأسفانه هنوز دولت فراگیری که همه طیف های افغانستان را در بر بگیرد، تشکیل نشده است.

در حال حاضر برخی اشاراتی از جانب طالبان درباره اینکه احتمال تشکیل کابینه فراگیر در آینده وجود دارد، دیده می شود، اگر این اتفاق بیفتد در آن زمان می توانیم با طالبان پشت یک میز نشسته و در خصوص آینده افغانستان گفت و گو کنیم.

اردوغان سپس گفت که طالبان مشکلات داخلی زیادی هم دارد و اگر بتواند بر این مشکلات فائق آید در آن زمان ترکیه می تواند گام های خود را برای آینده افغانستان بردارد.

او در خصوص سیاسی مهاجرتی ترکیه نیز تأکید کرد که این کشور درهای خود به روی پناهجویان افغانستانی باز نخواهد کرد و آمریکا نیز نباید چنین خواسته ای از ترکیه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: کابینه طالبان نماینده همه مردم افغانستان نیست

اردوغان: کابینه طالبان نماینده همه مردم افغانستان نیست