مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 13:502021-09-24اقتصادي

عوامل ایجاد مطالبات معوق بانکی


یک کارشناس بانکی با برشمردن عوامل ایجاد مطالبات معوق بانکی، رعایت بهداشت اعتباری و دریافت وثایق کافی در تسهیلات بانک را پیشنهاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، یک کارشناس امور بانکی با اشاره به این که افزایش مطالبات معوق یکی از دغدغه های مدیران نظام بانکی است، گفت: رعایت بهداشت اعتباری و اخذ وثائق و تضامین کافی در هنگام اعطا وام از جلمه اقداماتی است که بانک ها می توانند برای جلوگیری از بروز این مشکل انجام دهند.

سید محمد علی دریاباری کارشناس امور بانکی در این زمینه اظهار داشت: مطالبات معوق بانکی آثار و تبعات منفی فراوانی بر عملکرد بانکها بر جای  می گذارد، به نوعی که منجر به قفل شدن  منابع بانکها ، افزایش هزینه های عملیاتی ، کاهش سود آوری و عدم امکان تخصیص به موقع و بهینه منابع به بخشهای مختلف اقتصادی می شود.

وی عوامل متعددی را منجر به ایجاد و انباشت مطالبات معوق بانک ها دانست و در این زمینه به موارد زیر اشاره کرد: عدم رعایت بهداشت اعتباری در زمان اعطای تسهیلات، عدم توجه و پیگیری به موقع مسئولان مربوط در شعب بانک ، اعطا تسهیلات تکلیفی توسط بانکها که دولت ضمانت است ، قبل از اعطای تسهیلات که توسط بانکها انجام می شود.

-  رعایت بهداشت اعتباری هنگام تشکیل پرونده اعتباری و اخذ مدارک .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل ایجاد مطالبات معوق بانکی

عوامل ایجاد مطالبات معوق بانکی