مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 13:502021-09-24بين الملل

استرالیا مدعی حمایت هند از توافق همکاری واشنگتن، لندن و کانبرا


نخست وزیر استرالیا پس از دیدار با همتای هندی خود گفت، دهلی نو از توافق همکاری جدید میان کانبرا، واشنگتن و لندن حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز جمعه مدعی شد، نارندرا مودی همتای هندی او از توافق همکاری اخیر بین واشنگتن، لندن و کانبرا اعلام حمایت کرده است.

به نوشته خبرگزاری تماماً درخصوص چنین مشارکت هایی است .

او بدون اشاره به تأثیرات منفی این توافق بر ثبات منطقه، مدعی شد: همه از حوزه هند-آرامی باثبات نفع می برند، همه از جمله چین، ژاپن، استرالیا، اندونزی، مالزی از حوزه هند-آرامی باثبات نفع می برند .

وزارت خارجه هند اخیراً اعلام کرده ائتلاف چارگانه و توافق همکاری استرالیا، آمریکا و انگلیس ماهیت مشابهی ندارند و این توافق همکاری، یک اتحاد نظامی بین سه کشور است و ما جزو آن نیستیم.

از دید ما، این توافق نه به ائتلاف چهارگانه مربوط است و نه تأثیری بر عملکرد آن دارد .

اظهارات موریسون در حالی صورت می گیرد که روسای دولت این ائتلاف چهارگانه (استرالیا، آمریکا، ژاپن و هند) قرار است جمعه شب در کاخ سفید دیدار داشته باشند.

سران کشورهای آمریکا،  انگلیس و استرالیا هفته گذشته توافقنامه برای همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام را امضا و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا مدعی حمایت هند از توافق همکاری واشنگتن، لندن و کانبرا

استرالیا مدعی حمایت هند از توافق همکاری واشنگتن، لندن و کانبرا