مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 12:302021-09-24بين الملل

مدیر دفتر سیا در اتریش برکنار شد


سازمان سیا در پی مشاهده عوارض و نشانه های «سندروم هاوانا» در دهها پرسنل آمریکایی در «وین» و پیدا نکردن دلایل مکفی برای علت آن، رییس دفتر این سازمان در اتریش را از مقام خود عزل کرد.

- ، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دنبال انتقاد از عملکرد این سازمان، از جمله آنچه برخی به عنوان پاسخ ناکافی به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوادث سندروم هاوانا در سفارت آمریکا در آنجا گفته بودند، رییس دفتر این سازمان در وین پایتخت اتریش را برکنار کرد.

واشنگتن پست که در گزارش خود به مقامات فعلی و سابق آمریکا اشاره کرده است، ادامه داد که پیام این اقدام این است که رهبران باید سندروم هاوانا را که مجموعه ای اسرار آمیز از بیماریها که شامل میگرن، تهوع، نقص حافظه و سرگیجه است، جدی بگیرند.

سخنگوی سیا گفت که این سازمان در مورد حوادث یا افسران خاصی اظهار نظر نمی کند.

واشنگتن پست همچنین نوشت که دهها پرسنل آمریکایی در پایتخت اتریش، از جمله دیپلمات ها و مقامات اطلاعاتی و همچنین برخی از فرزندان کارمندان آمریکایی آنجا، علائم مذکور این سندروم را گزارش کرده اند.

پیشتر ویلیام برنز رییس سیا در ماه جولای مدعی شده بود که حدود 100 افسر این سازمان و اعضای خانواده هایشان در میان 200 مقام آمریکایی و خویشاوندان مبتلا به سندروم هاوانا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر دفتر سیا در اتریش برکنار شد

مدیر دفتر سیا در اتریش برکنار شد