مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 12:152021-09-24بين الملل

تایوان: چین مجرم اصلی در افزایش تنش ها در منطقه است


دولت تایوان با بیان اینکه چین حق ندارد از معاهده سه جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا در حوزه اقیانوس هند-آرام انتقاد کند، پکن را به دامن زدن به تنش ها در تنگه تایوان متهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که بیشتر کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا از معاهده نظامی جدید آمریکا، ، در بیانیه دولت تایوان آمده است: چین هیچ حقی ندارد درباره تلاش های تایوان برای عضویت در مجامع مختلف صحبت کند.

دولت چین فقط می خواهد در مجامع بین المللی به تایوان قلدری کند و [پکن] مجرم اصلی در خصومت های فزاینده در تنگه تایوان است .

این در حالی است که دولت تایوان روز چهارشنبه خبر داد برای پیوستن به معاهده موسوم به توافق جامع و مترقی برای مشارکت ترنس-پاسیفیک درخواست داده است.

بعد از آن بود که وزارت خارجه چین اعلام کرد با عضویت تایوان در هر معاهده یا سازمان رسمی مخالف است.

ایالات متحده آمریکا در سال 1979 رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد.

به رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان: چین مجرم اصلی در افزایش تنش ها در منطقه است

تایوان: چین مجرم اصلی در افزایش تنش ها در منطقه است