مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 08:452021-09-24اقتصادي

تجهیز سالانه4هزارهکتار از اراضی آذربایجان شرقی به آبیاری تحت فشار


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال های اخیر به طور متوسط 3500 تا 4 هزار هکتار از اراضی استان سالانه به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

- ، اکبر فتحی در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح آبیاری بارانی در شهرستان بستان آباد اظهار داشت: فداکاری، ایثار و از جان گذشتگی شهدای معزز دفاع مقدس باید در اقدامات مدیران و رؤسای مختلف ادارات و سازمان ها دیده شود، چرا که امروز در جنگ اقتصادی و برای تأمین امنیت غذایی جامعه همان فداکاری ها و ایثارگری ها لازم است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی برای تأمین امنیت غذایی با محدودیت های آب و خاک مواجه هستیم، گفت: برای استفاده بهینه از منابع آبی باید به روش های جدید و اصلاح سیستم های آبیاری قدیمی توجه شود و استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار می تواند منجر به صرفه جویی و افزایش عملکرد شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در چند سال اخیر میزان توسعه و اجرای سیستم های آبیاری افزایش یافته و به طور متوسط سالانه 3500 تا 4 هزار هکتار از اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده است، تصریح کرد: این طرح در سال های قبل از آن به میزان سالانه 2 هزار هکتار نرسیده بود.

وی با تقدیر از توجه و تاکید مجلس شورای اسلامی به تأمین امنیت غذایی بیان داشت: بخش کشاورزی همواره به حمایت و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز سالانه4هزارهکتار از اراضی آذربایجان شرقی به آبیاری تحت فشار

تجهیز سالانه4هزارهکتار از اراضی آذربایجان شرقی به آبیاری تحت فشار