مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 07:352021-09-24اقتصادي

حرکت بورس به کدام سمت خواهد بود


بازار سرمایه در دو هفته گذشته برخلاف روندی که از ابتدای تابستان داشت، مسیر نزولی به خود گرفت به طوری که شاخص کل بورس که از یک میلیون و 550 هزار واحد گذر کرده بود تا کانال یک میلیون و 300 هزار واحد کاهش یافت.

- بازار سرمایه در دو هفته گذشته برخلاف روندی که از ابتدای تابستان داشت، مسیر نزولی به خود گرفت به طوری که شاخص کل بورس که از یک میلیون و 550 هزار واحد گذر کرده بود تا کانال یک میلیون و 300 هزار واحد کاهش یافت.

موضوعی که یک تحلیل گر بازار سرمایه علت آن را وجود چند ابهام برای این بازار دانست.

سعید جعفری در گفت و گو با ایسنا؛ به این سوال که چرا روند بازار سرمایه در دو هفته گذشته منفی بود پاسخ داد: یکی از دلایل این موضوع عوامل تاثیرگذار در بازارهای مالی مانند نرخ بهره بین بانکی یا همان نرخ سود بین بانکی و متعاقب آن افزایش نرخ سود اوراق درآمد ثابت است.

وی ادامه داد: در واقع اتفاقی که در دو هفته گذشته رخ داده این است که نرخ سود اوراق درآمد ثابت یا همان اوراق دولتی حداقل دو درصد نسبت به اوایل تابستان افزایش پیدا کرده است همین موضوع باعث افزایش جذابیت اوراق درآمد ثابت و کاهش جذابیت بازار سهام می شود.

این تحلیل گر بازار سرمایه با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم به تازگی مستقر شده و همه انتظار دارند در جهت کنترل تورم اقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت بورس به کدام سمت خواهد بود

حرکت بورس به کدام سمت خواهد بود