مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 06:202021-09-24سياسي

افزایش معضل اعتیاد در مناطق حاشیه نشین


یک جامعه شناس با اشاره به اینکه بیکاری و فقر از جمله عوامل بسیار مهم در افزایش معضل اعتیاد هستند،گفت: متاسفانه حاشیه نشینی در شهرک های اقماری و عدم تجانس فرهنگی از عوامل افزایش این معضل اند.

- امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه در خصوص مشکلات و معضلات اعتیاد در خانواده در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: اعتیاد بنیان خانواده را از هم می پاشد و علاوه بر اینکه خانواده را به اصطلاح منفجر می کند، فرزندان ناصالحی را نیز به و جود می آورد که امکان اینکه این فرزندان به اعتیاد روی آورند چندین برابر خواهد شد.

این جامعه شناس افزود: معضلات اعتیاد تنها به خود فرد محدود نمی شود و فردی که به اعتیاد روی می آورد اقتصاد جامعه را متزلزل می کند و انواع آسیب های اجتماعی دیگر از جمله فحشا، روابط نامشروع و غیره را به وجود می آورد به بیان دیگر اعتیاد زیر بنای انواع آسیب های اجتماعی است.

وی در خصوص عوامل روی آوردن افراد به معضل اعتیاد بیان کرد: بیکاری، فقر از جمله اصلی ترین عواملی است که سبب بروز اعتیاد می شود اما در کنار آن محیط زندگی، دوستان ناباب نیز از دیگر عوامل هستند اما توجه به این نکته ضروری است یکی از مسائل مهمی که در بروز اعتیاد نقش دارد حاشیه نشینی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش معضل اعتیاد در مناطق حاشیه نشین

افزایش معضل اعتیاد در مناطق حاشیه نشین