مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 مهر 1400 ساعت 00:452021-09-23بين الملل

آمریکا برنامه جایگزین عدم بازگشت ایران به برجام را تدوین می کند


یک مقام وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده که دولت بایدن در حال تهیه برنامه ای برای جایگزینی عدم بازگشت ایران به برجام است.

- به نقل از سی ان ان، منبع آگاه از وزارت خارجه آمریکا و از مسئولان این وزارت خانه ادعا کرده است که دولت جو بایدن در حال تدوین برنامه جایگزین برای وضعیتی است که ایران با وجود پیشرفت های هسته ای، اما به برجام بازنگردد.

این منبع آگاه گفته است که با وجود صبر آمریکا و شرکای برجام برای بازگشت ایران به توافق هسته ای، اما این صبر همیشگی نخواهد بود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامی از او فاش و اعلام نشده است، در عین حال مدعی شده که نگرانی اصلی درباره ایران است که بخواهد برنامه هسته ای خود را تقویت کند و برای بازگشت به برجام تعامل نداشته باشد.

ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و اعلام کرد که در صورت لغو تحریم ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، تدابیر جبرانی در برجام برگشت پذیر خواهد بود.

پنجم اسفند ماه گذشته ایران در راستای اجرای ماده ششم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران نظارت های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا برنامه جایگزین عدم بازگشت ایران به برجام را تدوین می کند

آمریکا برنامه جایگزین عدم بازگشت ایران به برجام را تدوین می کند