مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 17:252021-09-23اقتصادي

افتتاح بزرگترین طرح آبیاری سنتر پیوت در بستان آباد


همزمان با هفته دفاع مقدس بزرگترین طرح آبیاری نوین به روش سنتر پیوت شهرستان بستان آباد در اراضی روستای سیسان در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بستان آباد،  اکبر فتحی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح آن در گفتگو با خبرنگاران  با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت 57 هکتار و با هزینه ای افزون بر 13 میلیارد ریال اجرا شده است، اظهار داشت:توسعه سامانه های نوین آبیاری تحت فشار به منظور افزایش راندمان آبیاری، کاهش هزینه های آبیاری اراضی، کاهش تلفات آبی، حفظ منابع آب های زیر زمینی، کنترل شوری و حفاظت از خاک و کشت محصولات مورد نیاز جهت استفاده در صنایع تبدیلی و زنجیره تولید از اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه شهرستان بستان آباد 6 هزار و 600 هکتاراز اراضی کشاورزی را به روش های نوین مجهز کرده و در این زمینه رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است افزود:  در آذربایجان شرقی سالیانه 4 هزار هکتار از زمین های کشاورزی تحت پوشش آبیاری به روش های نوین قرار می گیرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در توسعه آبیاری به روش های نوین محدودیت منابع نداریم و در صورت تجمیع زمین های کشاورزان کمک های ویژه ای از سوی دولت در این زمینه در نظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح بزرگترین طرح آبیاری سنتر پیوت در بستان آباد

افتتاح بزرگترین طرح آبیاری سنتر پیوت در بستان آباد