مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 16:502021-09-23اقتصادي

خشک ترین سال نیم قرن اخیر به پایان رسید/سال سختی در پیش است


1399 با 37 درصد کاهش بارندگی در مقایسه با متوسط 52 سال گذشته به پایان رسید و می توان این سال را خشک ترین سال نیم قرن اخیر نامید.

- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: سال آبی 1400-1399 با 37 درصد کاهش بارندگی در مقایسه با متوسط 52 سال گذشته به پایان رسید و می توان این سال را خشک ترین سال نیم قرن اخیر نامید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کمتر کسی را سراغ دارم که از اول مهرماه نوستالژی نداشته باشد، روز شادی و اضطراب مدرسه رفتن! اما برای مدیران عرصه آب در ایران چه در خشکسالی و چه در ترسالی اول مهرماه که آغاز سال آبی است، با دلهره همراه با امید به لطف پروردگار است و این نگرانی اکنون که کشور با تغییر اقلیم روبرو شده افزایش یافته است.

وی افزود: زیرا تغییر اقلیم برابر گفته صاحبنظران، سرزمین را با سالهای خشک طولانی و ترسالی های همراه با سیل های مخرب روبروخواهد کرد.

به گفته معاون آب و آبفای وزیر نیرو، آب در مخازن 199 سد ملی کشور به حداقل رسیده و نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد کاهش یافته است، که اگر سیل و بارندگی های سالهای 98 و 99 نبود، موجودی مخازن سدها بسیار کمتر از این بود.

خامسی ادامه داد: سازمان هواشناسی پاییز امسال را نیز خشک و زمستان را نرمال و زیر نرمال پیش بینی کرده، هرچند پیش بینی بیش از یکماه حدود 50 درصد قابل اط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک ترین سال نیم قرن اخیر به پایان رسید/سال سختی در پیش است

خشک ترین سال نیم قرن اخیر به پایان رسید/سال سختی در پیش است